fbpx
עגלת קניות

הדרך אל החופש בקרוואן – כתבה ראשונה בסדרה

קרוואן למכירה - אלפינה, עיצוב פנים

מרכז לאופק קרוואנים וקמפינג, מאי 2014

מתי בפעם האחרונה שתית קפה מהביל של בוקר מול הזריחה במדבר? או לגמת יין איכותי מול השקיעה בים?

מתי בפעם האחרונה החלטת איזה נוף מתחשק לך לראות עם היקיצה בבוקר ויכולת להגשים זאת?

מתי בפעם האחרונה עשית מסלול טיול מהנה בטבע עם כל המשפחה כשבסופו יכולת להתארגן, להתקלח, לנוח במתחם ממוזג ובמיטה נוחה, לאכול ארוחת ערב מענגת עם יקיריך מול הנוף היפה שבחרת או לבחור לך נוף חדש לימים הבאים?

קרבה לטבע, גיבוש משפחתי, חופש מוחלט לנוע לכל מקום שבו תרצו לנפוש, בנוחות ובפינוק אלו הם רק מקצת היתרונות בחופשה עם קרוואן.

 

אז למה קרוואן הפך לנושא השיחה ה”חם”?

שוק הקרוואנים התעורר לחיים בשנה האחרונה בעקבות הורדת מס הקנייה על הקרוואנים שהינו תוצאה של שיתוף פעולה בין משרד התיירות ובין חברת לאופק קרוואנים וקמפינג. במקביל, נעשה בישראל פיתוח של חניונים מותאמים לקרוואנים ולמוטורהום. אין ספק שפיתוח חניוני הקרוואנים בישראל הוא נושא חשוב על מנת לאפשר את החופשה המושלמת.

 

מה בדיוק יש בקרוואן ומה הקרוואן שמתאים לי?

קרוואן נייד הינו בית נופש נגרר, המספק את כל צרכיכם בכל מקום שבו אתם נמצאים. בקרוואנים איכותיים עומדים לרשותכם מטבח, פינת אוכל, מיטות מפנקות, מיזוג אוויר, טלוויזיה, מערכת מולטימדיה, רדיו, מקלחת ושירותים.

ניתן למצוא קרוואן מתאים כמעט לכל סגנון חופשה שתרצו – החל מדגמי קרוואנים נגררים קטנים, כמו אביבה לייט הניתנים לגרירה על ידי רכב פרטי, קרוואנים רומנטיים, דוגמת קרוואן האקשן לזוג וקרוואנים מרווחים המתאימים למשפחות.

ואם אין לכם רכב עם וו גרירה – תוכלו לשכור רכב עם וו גרירה בעלות של 380 ש”ח ליום.

 

אבל איפה חונים?!

בישראל עשרות רבות של אתרי קמפינג, הן אתרים פרטיים והן אתרים השייכים לרשות הטבע והגנים ולקק”ל. חשוב לדעת שאתרי הקמפינג והמקומות המאפשרים חניית לילה בישראל מתאימים לסוגים שונים של קמפינג (אוהל, קרוואן וכיוצא באלו) ואף לסוגים שונים של עבירות רכבים (דוגמת מקומות מסוימים אליהם ניתן להגיע רק ברכב שטח (4*4).

כמו בכל טיול, בבואנו לחנות חניית לילה עם קרוואן יש לבדוק מראש את האפשרויות העומדות בפנינו, בהתאם לאזור הגיאוגרפי, עונת השנה, המתקנים המוצעים, העבירות והמקומות הפנויים.

ישנם מקומות מוסדרים המציעים חנייה בלבד והנחת הקרוואן באתר הנבחר, וישנם מקומות המאפשרים חיבור לחשמל, מילוי מים ולעתים מצויים באתר אף מקלחות ושירותים לנוחות החונים.

 

כוכב הצפון

רוצים לנסוע לטייל בצפון? בין אם פינטזתם על חופשה זוגית רומנטית במיקום ייחודי בגליל, או אם חשבתם על חופשה משפחתית משותפת עם עוד כמה זוגות וזאטוטים בכנרת, טיול בקרוואן יהפוך לחוויה שלא תישכח.

אם אתם אוספים את הקרוואן ממרכז לאופק קרוואנים וקמפינג, תוכלו לנסוע לחניון לאופק ירדן-כנרת, הצופה לנופה הקסום של הכנרת. בדרך צפונה מומלץ לעצור ליד חוף בית ינאי להפסקת קפה רגועה (מריחים את החופש? אפשר גם להתפנק עם עוגה טובה) מול הים. לאחר מכן המשיכו צפונה לכיוון בית אורן, שם תוכלו לבלות עם כל המשפחה יום שלם ב״חוויית הרוכבים״. שם תוכלו ליהנות מרכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים ונהיגה על טומקאר. במקום ישנו מתחם אקסטרים שבו תמצאו, אומגה אתגרית, פיינטבול, חץ וקשת, סנפלינג, מטווח ירי, סדנאות טיפוס ופארק חבלים. לפרטים ותיאום: 04-8248474.
אחרי שהוצאתם כל כך הרבה אנרגיה תוכלו להמשיך לכיוון קיבוץ כנרת. לפני הכניסה לקיבוץ תראו שילוט לעבר החניון הפסטורלי, המציע את נופם הרומנטי של הכנרת ונחל הירדן. בחניון תמצאו חיבור חשמל, אפשרות למילוי מים, שירותים, מקלחות ושולחנות פיקניק. שם גם תוכלו לשבת על שפת המים. עלות השהייה בחניוני לאופק היא כ-200 שקלים ללילה לקרוואן. ביום הראשון תוכלו להחנות את הקרוואן, לנתק את רכבכם ממנו ולהתארגן בנחת לשהייתכם באזור. אולם אם הגעתם מוקדם ומתחשק לכם לקנח את היום בטיול קצר, תוכלו ליהנות ממסלול קצר ונחמד בסביבה, המומלץ לפני השקיעה. יש לנסוע לכיוון אתר ירדנית, ולהחנות את הרכב ברחבת החניה של אתר ״ירדנית״, סמוך לכניסה לאתר. זהו מסלול הליכה קצר בין אגמים מוקפי דקלים, לכיוון ״בית המשאבות״, בית אבן ישן בן שתי קומות, שבו היתה משאבת המים הראשונה בתולדות היישוב העברי. בית המשאבות הפך למוזיאון המספר את תולדות ההתיישבות בכנרת. המשאבה תוקנה וניתן לצפות בהפעלתה. לתיאום פתיחה של בית המוטור: 6759123- 04. בערב תוכלו ליהנות מברביקיו איכותי באוויר הצפוני הצלול. ניתן, כמובן, אף לבשל ארוחה מלאה בקרוואן.
אזור ירדן-כנרת שופע אטרקציות ולאחר לילה של שינה טובה בקרוואן, ניתן לבחור פעילות מהמגוון הרחב הקיים.
עם ילדים, ניתן להתחיל בטיול רכוב עם ״מרכבות הירדן״. טיול במרכבה הרתומה לסוסים המשלב סיפורים, היסטוריה ופעילות חווייתית. אורך הפעילות כשעתיים, העלות למבוגר 55 ש״ח ולילד מעל גיל 3, 45 ש״ח (יש לתאם מראש מול אורי שרת בטלפון; 052-3701662 ).
במרחק כמה דקות נסיעה, בדגניה ב׳, תוכלו ליהנות מחוויה שוקולדית בגליתא – חוות שוקולד. במקום תוכלו לראות סרט המספר את תהליך הכנת השוקולד, סדנאות יצירה בשוקולד, להציץ מחנות המפעל אל תוך מפעל השוקולד וליהנות מבר קפה הכולל גלידות בייצור עצמי. במקום יש גם סדנאות המיועדות לקבוצות. הסדנא בת כ- 3 שעות עם שוקליטייר המקום. לפרטים ולתיאום: 04-6755608.

חם? אתם מעוניינים בפעילות קצת יותר ״סוערת״ ומצננת? תוכלו לצאת לשיט בסירות קאנו אינדיאניות ברוב רוי, המצוי במתחם הירדנית. השיט מתקיים מחודש מרץ ועד נובמבר (לקבוצות בתיאום מראש כל השנה). לפרטים ולתיאום: 052-2413176. רעבים? למקרה שממש לא בא לכם לבשל תוכלו למצוא במרכז הקניות והבילוי הסמוך, צמח, בתי קפה ומסעדות מגוונות (בין היתר, פיצרייה, בית קפה, סטקייה, המבורגריה וגלידריות).
חופשה נעימה !

כתוב תגובה

טיול הקרוואן הראשון שלי

משפחת בן יאיר

ראיון חדש במדור “טיול הקרוואן הראשון שלי” יוצא לדרך. במדור מתארחים חברים וחברות קרוואניסטים וקרוואניסטיות,

קרא עוד »

עלינו

כשהקמנו את מרכז לאופק קרוואנים וקמפינג עמד לנגד עינינו הצורך העז בחוויית קמפינג מענגת, בשילוב בין ההנאה מהנופים הקסומים והשלווה של הטבע ובין הרצון ליהנות מנופש אמיתי ולא לוותר על נוחות מפנקת בסופו של יום טיול ארוך, על ארוחה משובחת וכוס יין בערב מול השקיעה לאחר ששטפת מעליך את אבק הטיול וכמובן לקנח את היום בשינה טובה על מיטה איכותית ובמתחם ממוזג, אשר יעניקו לכם אנרגיה נפלאה ומחזקת לעוד יום מהנה בטבע.

לקוחות מספרים

לאופק בפייסבוק

הרשמה לרשימת התפוצה

טופס בקשה
להשכרת קרוואן

צי ההשכרות שלנו מלא ולא ניתן לבצע הזמנה. 
ניתן להשאיר לנו פרטים ונדאג שאחת מחברות ההשכרה שאנחנו עובדים איתן יחזרו אליכם. 

דילוג לתוכן