fbpx
עגלת קניות

טיול באוטוקרוואן – חוויה משפחתית מושלמת חלק 1: הצפון

טיול באוטוקרוואן – חוויה משפחתית מושלמת חלק 1: הצפון

אתם מניעים את הרכב הגדול, והוא ניעור לחיים. השמשה הקדמית הגדולה מספקת לכם תמונה פנורמית 180 מעלות, כאומרת: צאו לדרך, כל העולם פרוש על כף ידכם. רק תבחרו. מאחור הילדים כבר ישובים במקומותיהם, משחקים אחד עם השני או קוראים ספר. לצידכם בן או בת הזוג, והכול כבר מוכן.

זה הזמן ללחוץ על הגז ולהוציא את הרכב העצום הזה, הבית שלכם לשבוע הקרוב, להרפתקה המרתקת שמחכה לכם: טיול משפחתי בצפון, למשך שבעה ימים, בכל רחבי הצפון.

אין דבר כיפי יותר מלצאת לטיול כשכל הבית שלכם נוסע איתכם. ושלא כמו בטיול בקרוואן נגרר, כאן ה’בית’ הזה הוא חלק בלתי נפרד מהנסיעה, וכל המשפחה נמצאת יחד, נעה בחלל אחד שמסודר ומאורגן בדיוק לצרכים שלכם. זה אולי קצת יפתיע אתכם, אבל שש נפשות יכולות להיכנס באוטוקרוואן. מרשים ללא כל ספק.

מתחילים.

גליל מערבי? גליל תחתון? אולי בכלל הכינרת?

ההחלטה שלכם

אם כבר יצא לכם לחשוב בעבר על טיול בקרוואן, אתם בוודאי יודעים שעליכם למצוא חניונים מתאימים עבורו. בניגוד למה שנהוג לחשוב, יש לא מעט כאלו בארץ, ובואו לא נשכח: אתם אוחזים בידיכם כרגע יתרון גדול מאוד (או לפחות בהגה שלו…): טיול באוטוקרוואן הוא משהו מיוחד, שלא דומה בכלל לטיול בקרוואן נגרר.

ההבדל הגדול ביותר הוא בחופש הפעולה שלכם: אינכם ‘כבולים’ לחניון אחד שבו עליכם להשאיר את הרכב ושממנו תצאו לטיולים בסביבה. אתם יכולים להגיע עם האוטקרוואן לכל חניון ולהתחיל ממנו את הטיול, ולמעשה בשבוע אחד תוכלו להספיק לסייר בכל רחבי הצפון, בלי הגבלה.

נניח שאתם יוצאים לטיול ממרכז לאופק שבמרכז הארץ (רחוב היצירה בפתח תקווה). אתם מתחילים את העלייה צפונה, ומתלבטים באיזה חניון לעצור כדי להתחיל את הטיול? גיבשנו כאן מסלול בן שבוע שעובר בכמה מהחניונים המומלצים בצפון, שעל בסיסו תוכלו לתכנן גם את הטיול שלכם.

זכרו: ישנם חניונים שבהם תוכלו לחנות רק בתיאום מראש. בררו זאת מבעוד מועד.

את היום הראשון תוכלו להתחיל בשני חניונים סמוכים למדי אחד לשני, שאפשר להגדירם כדרומיים ביותר מבין חניוני הקרוואנים בצפון: חניון גן השלושה (‘הסחנה’) וחניון הגן הלאומי מעיין חרוד. בשניהם ישנו חיבור לחשמל, ובסחנה גם חיבור למים.

לאן תוכלו לטייל כאן? הסחנה עצמו והגן הלאומי מעיין חרוד יכולים להספיק לכם, שניהם, ליום שלם של מים וכיף, ואם תרצו לאתגר את עצמכם ואת הילדים – תוכלו לבחור בטיול אל מרומי הגלבוע הסמוך. זהו מסלול שנחשב מעט קשה, וכדאי לקחת זאת בחשבון.

היום השני יוקדש לכינרת ולסביבתה. המשיכו מעט צפונה והגיעו לחניון של הגן הלאומי כוכב הירדן. שם תפגשו במבצר הצלבני השלם היחיד בישראל, והבונוס – תצפית אל הירדן ואל הרי הגלעד היפהפיים. באזור ישנם כמה מסלולי טיול מהנים ולא קשים במיוחד. את החצי השני של היום תוכלו להקדיש לאתר חמת גדר שנמצא לא רחוק משם, ומציע גם הוא חניון מסודר. אנחנו בטוחים שאת היתרונות בחמת גדר ובסביבתה לא צריך להציג, נכון?

את היום השלישי תוכלו לבלות ברמת הגולן, ועוד בחלק הצפוני – הירוק והיפה ביותר שלה. שני חניונים עיקריים יש באזור זה: החניון שבעין זיוון, לא רחוק מהאביטל והבנטל, התילים התאומים והמפורסמים; והחניון באלרום, מרחק נגיעה מהחרמונית ומאתר ההנצחה לגדוד עוז 77 של השיריון. אם אתם יוצאים לטיול שלא בקיץ, קחו בחשבון שהלילות עשויים להיות קרים למדי ברמה.

ביום הרביעי תוכלו לרדת אל החניון שבחורשת טל באצבע הגליל – אחד החניונים המסודרים והאהובים בישראל, שממנו אפשר לצאת לאינספור טיולים רגליים. חניון קיבוץ דפנה הוא עוד נקודה מומלצת, שתשאיר אתכם באזור אצבע הגליל היפהפה. מנקודה זו אפשר לצאת בקלות לטיול לאורך נחל דן ונחלים נוספים באזור.

היום החמישי יוקדש לגליל העליון ולחניון שנמצא במקום מהפופולאריים ביותר באזור מבחינת המטיילים המנוסים: נחל עמוד. בסמוך לשמורה שבה עובר הנחל נמצא חניון קרוואנים, שאומנם אינו כולל חיבור לחשמל ולמים אך יש בו תשתיות אחרות כמו תאי טעינה לטלפונים ניידים, תאורה סולארי. ברזיות מיום ועוד. החניון נמצא למעשה בלב שמורת הטבע, והוא קרוב גם לתוואי שביל ישראל, אם מתחשק לכם ‘להציץ’ ולטייל בו מעט.

היום השישי יהיה בסימן מערב – אל הגליל המערבי. באזור זה ישנם שני חניונים מומלצים שנמצאים במרחק נגיעה מהים: חניון הפארק הלאומי שבאכזיב וחניון בוסתן הזית שבנהריה. משניהם תוכלו לצאת לטיולים רבים על חוף הים, ואף אל נחל כזיב שנמצא לא רחוק משם.

את היום השביעי מומלץ לנצל לנסיעה נעימה ורגועה חזרה הביתה. תוכלו לשלב בחזרתכם טיול במקום נוסף, כדוגמת נחל הירקון: בגן הלאומי ירקון, לא רחוק ממחלף קסם של כביש 6 ומראש העין, ישנו חניון מסודר לקרוואנים, שממנו תוכלו לצאת לטיול נעים באחד האזורים היפים בארץ.

בסיומו של היום הזה תוכלו לשוב הביתה, עייפים כנראה – אך מאושרים מאין כמותכם.

ההרפתקה שעברתם באוטוקרוואן תהיה בוודאי בלתי נשכחת, לכל אחד מבני המשפחה.

תיהנו!

tal2
tal
tal4

כתוב תגובה

עלינו

כשהקמנו את מרכז לאופק קרוואנים וקמפינג עמד לנגד עינינו הצורך העז בחוויית קמפינג מענגת, בשילוב בין ההנאה מהנופים הקסומים והשלווה של הטבע ובין הרצון ליהנות מנופש אמיתי ולא לוותר על נוחות מפנקת בסופו של יום טיול ארוך, על ארוחה משובחת וכוס יין בערב מול השקיעה לאחר ששטפת מעליך את אבק הטיול וכמובן לקנח את היום בשינה טובה על מיטה איכותית ובמתחם ממוזג, אשר יעניקו לכם אנרגיה נפלאה ומחזקת לעוד יום מהנה בטבע.

לקוחות מספרים

לאופק בפייסבוק

הרשמה לרשימת התפוצה

טופס בקשה
להשכרת קרוואן

צי ההשכרות שלנו מלא ולא ניתן לבצע הזמנה. 
ניתן להשאיר לנו פרטים ונדאג שאחת מחברות ההשכרה שאנחנו עובדים איתן יחזרו אליכם. 

דילוג לתוכן