fbpx
עגלת קניות

גורר מול נגרר: כיצד להתאים בין הקרוואן לכושר הגרירה של הרכב

אוהל קומנצה

מרכז לאופק קרוואנים וקמפינג, אפריל 2013

אחד הנתונים החשובים ביותר שיש לבדוק לפני קניית קרוואן נגרר או השכרתו, הוא יכולת הגרירה של הרכב הפרטי. כלומר: מהו המשקל המקסימלי שיכול לגרור הרכב על פי חוק. התאמת הרכב לפני קניית קרוואן היא הכרחית, משום שנגרר בעל משקל גבוה מהמותר בחוק לא יוכללעלות על הכביש. אם כן, כיצד נקבע כושר הגרירה? על פי תקנות משרד התחבורה ובהתאם לסוג הרכב המדובר.

בראש ובראשונה חשוב לדעת כי תקנות הגרירה של משרד התחבורה התעדכנו בשנת 2008, מתוך מטרה להתאימן לתקינה האירופית. השינוי נוגע בעיקר לדרך בה נקבע כושר הגרירה של כל רכב, כאשר התקנות מבדילות בין כלי רכב שנרשמו במשרד הרישוי לפני תאריך החלת השינויים (1.4.2008) ובין כלי רכב שנרשמו לאחר מכן.

בכלי רכב שנרשמו לאחר ה-1.4.2008, הנתון שיקבע הוא לרוב הנחיות היצרן.

בכלי רכב שנרשמו לפני ה-1.4.2008, כושר הגרירה נקבע על פי נוסחה מיוחדת של משרד התחבורה. בשני המקרים, חשוב לבדוק מראש את התקנות המפורטות בנושא קביעת כושר גרירה.

מקור נוסף שיסייע בעניין זה הוא עמוד בדיקת יכולת הגרירה של הרכב (מתוך אתר משרד התחבורה), בו ניתן לבדוק את כושר הגרירה של כל רכב בהתאם לקוד הדגם ושם היצרן אשר מופיעים ברישיון הרכב.

רישום ברישיון הרכב והתקנת אמצעי גרירה.

בירור כושר הגרירה של רכב פרטי הוא צעד חשוב, אך הוא לא יאפשר לכם, עדיין, לעלות על הכביש עם הקרוואן שלכם. כדי שזה יקרה, עליכם לבצע עוד שתי פעולות. האחת, לדאוג שברישיון הרכב יירשם כושר הגרירה שלו – תנאי הכרחי על פי חוק. השנייה: להתקין ברכב ובקרוואן וו ריתום וכף ריתום (בהתאמה), המאושרים על ידי משרד התחבורה.

רישום כושר הגרירה ברכב שכבר נמצא בבעלותכם (חדש או ישן), נעשה על ידי פנייה למשרד הרישוי. לאחריה, יש להתקין ברכב את אמצעי הגרירה ולשלוח את אישור ההתקנה לאנשי המשרד. אלו, ינפיקו בהתאם רישיון רכב חדש, בו יופיע כושר הגרירה של הרכב.

בעת הזמנת רכב חדש מהיבואן, הפנייה תיעשה אל היבואן עצמו: יש להצהיר בפניו על רצונכם לרשום את כושר הגרירה ברישיון הרכב. היבואן יעביר את הפנייה בעצמו למשרד הרישוי, יבצע את התקנת אמצעי הגרירה ויקבל רישיון רכב אשר כולל את כושר הגרירה של הרכב החדש שלכם, עוד לפני שתקבלו אותו לידיכם.

לגבי אמצעי הגרירה, יש לוודא כי ההתקנה נעשית בידי בעל מקצוע מורשה מטעם משרד התחבורה. אותו מתקין, אגב, יוכל לסייע לכם גם בחישוב כושר הגרירה המדויק של הרכב שלכם, ואף ינפיק, בהתאם לבקשתכם, מסמך התחייבות לגבי כושר הגרירה שקבע.
לא לשכוח: טסט וביטוח לקרוואן הנגרר

בישראל, נגררים נחשבים לכלי רכב לכל דבר ועניין ולכן, הם חייבים גם בטסט שנתי ובביטוח – ללא קשר לאלו הנערכים ברכב הפרטי שלכם. עלותו של הטסט, נכון להיום, היא 65 ₪, בעוד עלות הביטוח הבסיסי היא עד 250 ₪.

כתוב תגובה

עלינו

כשהקמנו את מרכז לאופק קרוואנים וקמפינג עמד לנגד עינינו הצורך העז בחוויית קמפינג מענגת, בשילוב בין ההנאה מהנופים הקסומים והשלווה של הטבע ובין הרצון ליהנות מנופש אמיתי ולא לוותר על נוחות מפנקת בסופו של יום טיול ארוך, על ארוחה משובחת וכוס יין בערב מול השקיעה לאחר ששטפת מעליך את אבק הטיול וכמובן לקנח את היום בשינה טובה על מיטה איכותית ובמתחם ממוזג, אשר יעניקו לכם אנרגיה נפלאה ומחזקת לעוד יום מהנה בטבע.

לקוחות מספרים

לאופק בפייסבוק

הרשמה לרשימת התפוצה

טופס בקשה
להשכרת קרוואן

צי ההשכרות שלנו מלא ולא ניתן לבצע הזמנה. 
ניתן להשאיר לנו פרטים ונדאג שאחת מחברות ההשכרה שאנחנו עובדים איתן יחזרו אליכם. 

דילוג לתוכן